ערפול צהריים בעדשות מגע סקלרליות ד"ר נירארדינסט

עדשות סקלרליות מודרנית הפכו בשנים האחרונות לבחירה המועדפת לתיקון קרטוקונוס, קרנית עם אסטיגמציה לא סדירה (אירגולרית), אסטיגמציה לא סדירה לאחר ניתוח (astigmatism from post-surgery), טראומה, כוויות כימיות, ופאלוסיד (pellucid marginal degeneration או PMD) יחד עם זאת ישנם תופעה הנקראת ערפול צהריים בהרכבת עדשות המגע הסקלרליות. ערפול צהריים מוגדר כראייה מטושטש כ 10 דקות עד שעה וחצי לאחר הרכבת העדשות מגע.

מה זה ערפול צהריים משקעים או ראיית אדים בהרכבת עדשות מגע סקלרליות?

פציינטים מסוימים  מסוגלים להרכיב עדשות סקלרליות ללא הפרעה במשך יום שלם. אם זאת, ישנם פציינטים המדווחים על משקעים, אדים או ענן מיד לאחר ההרכבה או עד שעה וחצי לאחר ההרכבה. תופעה זאת נקראת ערפול צהריים. הפציינט מדווח כי עדשות מגע מלאי משקעים, ראייה מעורפלת או ראייה דרך ערפל או ענן בראייה בעקבות הרכבה של העדשות המגע הסקלרליות למספר שעות. ישנם הדיווחים כי הראייה דרך ענן של לכלוך וכאשר מסירים את העדשה רואים את המשקעים והלכלוך שהפריעו לראייה. זאת תופעה חמורה שאינה מאפשרת הרכבה תקינה של עדשות מגע סקלרליות אך יחד עם זאת פתרונה קל למדי.

מחקרים וערפול צהריים בעדשות מגע סקלרליות

במספר מחקרים (מחקרים קליניים ומחקרי מעבדה) חוקרים דגמו את הנוזל של העדשה  הסקלרלית ולא נמצא כל גורם או מאפיין בנוזל שיצר את הראייה המעורפלת או ערפול אדים וצהריים בזמן הרכבת עדשות המגע הסקלרליות.

שכיחות ערפול צהריים בעדשות מגע סקלרליות

התופעה הנקראת ערפול צהריים או ראיית אדים הינה יחסית נפוצה וההערכה היא כי עד 30% של משתמשי עדשות סקלרליות מתלוננים על ערפול צהריים או ראיית אדים אחרי הרכבת עדשות המגע הסקלרליות למספר שעות.

הסיבות לערפול צהריים בעדשות מגע סקלרליות

הסיבות לערפול צהריים בעדשות סקלרליות ומיני סקלרליות מגוונות. חוסר ניקיון יעיל, משטר ניקיון לקוי, פסולת מיקרוסקופית, העדר משאבת דמעות (שחלוף הדמעות והנוזל מתחת לעדשה) ומרחק קטן מידי בין הקרנית לעדשה הסקלרלית (נובע מאופי התאמה) הינם הסיבות המובליות. בנוסף, צמיגות נמוכה של דמעות או הנוזל הכלוא בין הקרנית לעדשה עשויה גם לתרום לערפול צהריים או ראיית אדים.

הפתרונות לערפול צהריים בעדשות מגע סקלרליות

ישנם בשוק מספר ציפויים שמסוגלים להתמודד עם ערפול הצהריים בצורה יעילה למשל החלפת חומרי הניקוי או אמפולות מי המלח. מעבר אל חומר ניקוי בוסטון מסוג boston simplus או ערבוב במאגר הנוזל של העדשה הסקלרלית עם טיפה של דמעות מלאכותיות בעלי סמיכות גבוהה (נקרא חיץ היפר אוסמוטי). כמו כן ניתן לבצע מיפויים על העדשה הסקלרלית כגון ציפוי הידרה פג או ציפוי פלסה מיוחד. אין להשתמש בסבון לניקוי של העדשות הסקלרליות במידה וישנן ציפויים למניעת ערפול צהריים, משקעים או אדים. ניתן גם לתכנן את העדשה הסקלרלית בעצוב של שחלוף דמעות, חירור ועוד כדי למנוע ערפול צהריים, משקעים או אדים.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום הקרטוקונוס. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא ו/או לסרוק מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום מכל סוג ו/או סריקה דיגיטלית ו/או הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור מד"ר ניר ארדינסט. ניתן לצטט פיסקה עם מתן קרדיט מלא לד"ר ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©
5/5 - (2 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן