הרכבת עדשות מגע וניקוי עפעפיים ד"ר ניר ארדינסט

הנזק של הרכבת עדשות מגע לעפעפיים

עדשות מגע גורמת לשפשוף מכני של העפעף, דלקת לחמית טרסלית וצביעת נוצות שמודגמת באמצעות ליסמין גרין. מלבד אלו, הרכבת עדשות מגע גורמות לנזק לבלוטת העפעפיים.

איזה נזק עדשות מגע גורמות לבלוטת העפעפיים?

מחקרים רבים מראים שהרכבת עדשות מגע מעלה את נפח החיידקים בקצה העפעף, דמודקס (טפיל הניזון בתכולת בלוטת העפעף) ולמעשה הרכבת עדשות גורמת למחלת MGD (מחלת של בלוטת המייבומיאן בעפעפיים) ובהמשך לבלפריטיס (דלקת קצה העפעפיים).

עפעפיים מנקים בסבון כי ההפרשות מייבומיאן שומניות וסבון דטרגנט יעיל בהסרת השומן החולה

את העפעפיים יש לנקות בסבון וכפי שנרמז הכותרת הסבון מאוד יעיל בהסרת הפרשת המובייאם הלקוי (הפרשת בלוטת המייבומיאן) כי הפרשת המובייאם הלקוי או החולה אינו תקין והוא מצע לחיידקים נוספים.

כיצד מתבצע הניקוי של בלוטת העפעפיים מול בלוטות המייבומיאן

מול המראה יש להוריד קלות את העפעף התחתון ולנקות בעזרת תכשיר מטלית ייעודי כמו קלין אפ (clean-up) בצבע הכחול את גבול העפעף היטב שכולל את הבלוטות והאזור מעל הריסים. אותה פעולה ניתן לבצע בעפעף העליון (פעולה יותר מרוכבת) בה יש בעור העפעפיים כדי לגרום לקיפול קל שיחשוף את בלוטות העפעפיים מתחת לריסים.

תכשיר ייעודי של מטליות קליר אפ (clear-up) לניקוי העפעפיים, בלפאריטיס ו MGD

תכשירים ייעודיים כמו מערכת קליר אפ (clear-up) יעילה בניקוי ואם יש עדות לדמודקס יש לנקות את העפעפיים לפני עם שמן עץ התא של קליר אפ (clear-up) בצבע הירוק באותה פעולה כמו מטלית סבון קליר אפ (clear-up) בצבע הכחול.

הכנה של ניקוי ביתי לעפעפיים בבלפריטיס, דלקת עפעפיים

על צמר גפר רטוב  יש להזליף טיפה של שמפו תינוקות (למשל גונסון) ולקרצף כאשר העין סגורה במשך 30 שניות בכל עין. לאחר מכן יש לשטוף היטב עם מים פושרים. פעולה זאת פחות יעילה כיוון שהניקוי במטלית ייעודית הינה קשיחה יותר ומנקה היטב גבול העפעף היטב לרבות בלוטות והאזור מעל הריסים.

קליר אפ clear up דר' ניר ארדינסט עפעפיים. בתכשיר למעלה (ירוק) שמן עץ התה ובתכשיר למטה (כחול) מטלית הסבון לניקוי העפעפיים

Rate this post

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן