עדשות מגע לקרטוקונוס – הופעת בועה בעדשות מגע סקלרליות ד"ר ניר ארדינסט

המצבים בו מופיעה בועה בעדשות מגע סקלרליות:

ישנן מצבים רבים בהן יש בועות ואיש המקצוע יכול להעריך את מקור הבועה למשל בועה במרכז יכולה ללמד שהעדשה קמורה מידי ויד מרווח גדול בין הקרנית לחלק האחורי של העדשה. בועות שאינן במרכז (למשל ליד ההיקף של העדשה) יכולות ללמד שהעדשה לא הורכבה כיאות.

התאמת עדשות מגע לקרטוקונוס – הופעת בועה בעדשות מגע סקלרליות ד"ר ניר ארדינסט

התאמת עדשות מגע לקרטוקונוס – הופעת בועה בעדשות מגע סקלרליות ד"ר ניר ארדינסט

מצבים שישנן בועה בעדשות מגע סקלרלית:

  • הרכבת עדשת המגע הסקלרלית שאינה ממורכזת
  • אין מספיק נוזל בעדשת המגע הסקלרלית
  • כמות הנוזל ב עדשת המגע הסקלרלית הינה נקודה חשובה ביותר. יש למלא את עדשת המגע הסקלרלית בהמון נוזל (אפילו עד שנשפך). עודפי הנוזל יצאו החוצה. עדיף לקיים מצב בו יש עודף נוזל מאשר חוסר נוזל וכאמור אין מה לדאוג מעודף נוזל כיוון שבזמן הכנסת עדשת המגע הסקלרליות עודפי הנוזל ישפכו מחוץ לעין. לנוזל הסליין או נוזל אחר יש מתח פנים גבוה שמונע זליגה ויש למלא את עדשת המגע הסקלרלית עד שרואים צורה גג קמורה במישור הנוזל (שיש צורת גבעה או הר מעל העדשה). אם הנוזל נשפך בקלות מעדשת המגע הסקלרלית ואינו מקבל צורת של גג קמורה ניתן להעיזר בנוזל עם צמיגות גבוה יותר.
  • בזמן הכנסת  עדשת המגע הסקלרלית ישנה הטייה. כלומר בזמן הכנסת עדשת המגע הסקלרלית הפציינט לא באותו מישור של העדשה. אם העדשה אינה בדיוק מעליה באותו מישור אלא בזווית מסוימת תהיה בועה.
  • אם נוצרת בועה לאחר מספר שעות של הרכבת העדשת המגע הסקלרלית זה מרמז שעדשת המגע הסקלרלית מתקפלת קצת בזמן ההרכבה.
המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום הקרטוקונוס. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא ו/או לסרוק מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום מכל סוג ו/או סריקה דיגיטלית ו/או הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור מד"ר ניר ארדינסט. ניתן לצטט פיסקה עם מתן קרדיט מלא לד"ר ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©
5/5 - (2 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן