מחלות עיניים ועדשות מגע סקלרליות דר' ניר ארדינסט

מחלות עיניים ועדשות מגע סקלרליות דר' ניר ארדינסט

מחלות עיניים ועדשות סקלרליות דר' ניר ארדינסט

עדשות מגע סקלרליות יכולות לסייע במחלות משטח העין. לעדשת מגע סקלרלית יש תפקיד כפול:

א. איכות ראייה מקסימלית

ב. הגנה על משטח העין

הסוגים של עדשות מגע סקלרליות במחלות עיניים ומחלות משטח העין

א. עדשות קורניאו-סקלרליות קוטר נעה בין 12.50-15.00 מ"מ. עדשות אלו נתמכות על קרנית וסקלרה ומאוד מוגבלות בכמות נוזל בין קרנית לעדשה. קושי רב להגיע לclearance ו למנוע מגע. יתרון הגדול שלה זה גודל יחסית קטן המאפשר טיפול קל יותר בידי המטופל.

ב. עדשות מיני סקלרליות קוטר נעה בין 15.00-18.00 מ"ם. עדשות מתיישבות על הסקלרה אך בגלל ששטח תמיכה יחסית קטן יש קושי לשלוט על על הנוזל הלכוד בפנים.

ג. עדשות סקלרליות קוטר נעה בין 18.00-25.00 מ"מ. יש שטח תמיכה גדול על הסקלרה וניתן לשלוט על כמות נוזל באופן יחסית חופשית. אלה עדשות שאפשר להבטיח clearance אמיתי.

אקטזיה ראשונית ועדשות מגע סקלרליות

את הסיבות והאינדקציות להרכבת העדשות המגע הסקלרליות ניתן לחלק  האינדקציה הנפוצה ביותר בספרות להתאמת עדשות מגע סקלרליות הינם אקטזיה ראשונית שכוללת קרטוקונוס (Keratoconus), ניוון קרנית פאלוסיד Pellucid marginal corneal degeneration (PMCD) וקרטוגלובוס (Keratoglobus) בכל האקטזיות הראשוניות האלו נמצא קרניות בעלי עיוות עם אסטיגמציה גבוהה ולא רגולרית.

אקטזיה ראשונית ועדשות מגע סקלרליות

אקטזיות איטרוגניות או אקטזיות משניות יכולות לנבוע מניתוחי קרנית שלא צלחו או סיבוכים נדירים יחסית של ניתוחי לייזר להסרת משקפיים (ניתוחי תשבורת) שגרמו לאקטזיה משנית.
כמו כן ניתן מצבי טראומה שונים שהם עדשת מגע סקלרלית תספק מענה מצוין ולעיתים בלעדי, השתלת קרנית מסוג (penetrating keratoplasty (PKP ומצבים של קרנית לאחר הרפס סיפלקס.

עדשות סקלרליות לדיסטופיות של הקרנית

גם דיסטרופיות של הקרנית כמו (Epithelial basement Millis membrane dystrophy (EBMD הידוע גם כ Map Dot Fingerprint שמזכיר קרטקונוס בתמונת טופוגרפיה, Salzmann's nodular degeneration (SND) ,Terrien’s degeneration marginal  ו(lattice corneal dystrophy (LCD גם מסוג 1 וגם מסוג  2 או הידוע גם כ Biber-Haab-Dimmer dystrophy.

עדשות סקלרליות למחלות עם מספרים גבוהים וליקוי תשבורות חריגים

פציינטים הסובלים מליקוי תשבורת גבוהים ביותר אשר עדשות מגע קשות רגילות אינם מתאימות (מרכוז התאמה, מגבלות טכניות, עיוותים ואסטיגמציה רסטדואלית יכולים להנות מאיכות ראייה טובה מאוד מעדשות מגע סקלרליות שמאפשרים מספרים (תיקוני תשבורת) של מינוס 50 או פלוס 50 דיופטר בקלות יחסית.
כמו כן מצבים בהם יש אניסמטרופיה אפקטית (Anisometropia Aphakia) מאמרו של מילס מ 2005 מציין כי נצפו הצלחות גם בעדשות מגע סקלרליות עם פריזמות הורזנטליות וגם פריזמות עם בסיס למעלה.

מחלות משטח העין ועדשות סקלרליות

הקבוצה השנייה שייכת להגנת הקרנית והגובלת וכוללת מגוון רחב של מחלות משטח העין לרבות exposure keratitis, תסמונת סיוגרן (Sjogren's syndrome), סטיבן ג'ונסון סינדרום (Steven’s Johnson Syndrome) וגם טוקסיק אפידרמל נקרוליזיס (TEN), מחלות דלקתיות כרוניות של משטח העין, חוסר בתאי אב לימבליים (Limbal stem cell deficiency).

גם מחלות כמו  Disease Graft Versus Host, ocular cicatricial pemphigoid, neurotrophic corneal disease, Neurotrophic keratopathy או atopic keratoconjunctivitis ,עין יבשה חמורה Severe dry eyes לרבות חשיפה או טראומה לעפעפיים.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום הקרטוקונוס. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא ו/או לסרוק מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום מכל סוג ו/או סריקה דיגיטלית ו/או הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור מד"ר ניר ארדינסט. ניתן לצטט פיסקה עם מתן קרדיט מלא לד"ר ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©
5/5 - (3 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן