מתי יש להוריד עדשות מגע לפני בדיקת מיפוי קרנית דר' ניר ארדינטס ודר' הניה ליכטר

פציינטים רבים שאולים את השאלות:

כמה זמן צריך להוריד את העדשות לפני בדיקת מיפוי קרנית?

כמה שעות חייב להוריד עדשות לפני מיפוי קרנית?

כמה ימים לפני המיפוי קרנית צריך להוריד את העדשות המגע הקשות?

כמה ימים חייב להוריד או להסיר את העדשות לפני המיפוי קרנית?

התשובות להסרת או הורדת עדשות מגע לפני מיפוי קרנית:

סדרת מחקרים הראו כי לאחר הרכבת עדשות מגע מכל הסוגים יש להמתין שבועות ואף חודשים עד ליציבות מבחינת רפרקציה, קרטומטריה, פכימטריה וטופוגרפיה.
במחקר של Wilson ועמיתיו הצביעו במחקר על כך שהקרנית מגיעה ליציבות באנשים המרכיבים עדשות מגע קשות ובאנשים המרכיבים העדשות מגע רכות בסוג הרכבה של  Extended Wear (הרכבה ממושכת) לאחר 6-5 חודשים.

במחקר של NG ועמיתיו הראו שלאחר הסרת עדשות מגע רכות ערכי הרפרקציה והקרטומטריה הם הראשונים שמגיעים ליציבות לאחר הסרת העדשות (10 ימים ו-18 ימים בהתאמה), בעוד ערכי הטופוגרפיה של הקרנית והפכימטריה הם האחרונים שמגיעים ליציבות (28 ימים ו-35 ימים בהתאמה).

התשובה הנכונה לשאלה כמה זמן לפני ניתוחים רפרקטיביים ולפני ביצוע מיפוי קרנית יש להסיר את עדשות המגע היא: הזמן הנדרש לקרנית להגיע ליציבות לאחר הסרת העדשה. ובכמה זמן מדובר? התשובה השכיחה לשאלה זו היא שבוע אם מדובר בעדשות רכות, ושבועיים אם מדובר בעדשות קשות או טוריות או בהרכבה ממושכת. כדי לקבל תשובה מדויקת יותר נערך סקר טלפוני ואינטרנטי מקצועי במרכזים השונים בארץ ומפגש מומחים. מסקנות הסקר והמלצות המפגש היו כי יש להסיר עדשות מגע רכות ועדשות מגע קשות שלושה ימים לפחות ושבועיים לפחות, בהתאמה, לפני מועד מיפוי הקרנית. במקרים שבהם יש חשד להשפעת עדשות המגע על תוצאות המיפוי יש לחזור על הבדיקה תוך הימנעות מהרכבת עדשות מגע לתקופות ארוכות יותר.

כל הזכיות שמורות – ניתן לצטט עם מקור

תמונת מיפוי קרנית בקרטוקונוס דר' הנייה ליכטר דר' ניר ארדינסט 

תמונת מיפוי קרנית בקרטוקונוס דר' הנייה ליכטר דר' ניר ארדינסט

 

 

5/5 - (3 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן