עדשות מגע סקלרליות ופזילות דר' ניר ארדינסט

להלן מאמר לקהל הרחב אודות עדשות מגע ופריזמות מאת דר' ניר ארדינסט מהרכז לקרטוקונוס

רקע עדשות מגע סקלרליות ופזילה

חולי בעלי אקטזיה וקרטוקונוס בקרנית או דיסטרופיות כגון זלצמן או Terrien’s marginal degeneration אינם חסינים מפני פזילות מולדות או נרכשות. כאשר חולים אלו תלויים בעדשות סקלרליות וסובלים גם מפזילה ההתייחסות והגישה שונה במעט ביחס לשאר מרכיבי העדשות המגע הסקלרליות.

דגשים לחולים הפוזלים ואשר מרכיבים עדשות מגע סקלרליות

א. חולים אלו לרוב מכסים את העין שאינה פוזלת כדי להכניס ולהסיר את העדשות מגע הסקלרליות.
ב. בחולים אלו יש להשיג חדשות ואיכות ראייה מקסימלית (לרבות נטרול הקומה הורטיקלית) כדי לאפשר מיזוג בסוגי פזילה מסוימים.
ג. ייצור פריזמתי בעדשה המגע הסקלרלית אפשרית במידה והפזילה מסוג Comitant (עוצמת הפזילה קבועה בכיווני מבט שונים) ואינה אפשרית בפזילה מסוג Noncomitant (עוצמת הפזילה שמשתנה בכיווני מבט)
ד. יש להקפיד על היסטוריה לרבות בירור אודות עין עצלה

עדשות מגע סקלרליות ופריזמות

תיאורים ראשונים של עדשות מגע סקלרליות פרזמטיות סיפק מאליס עוד בשנת 2005 בספר Scleral and prostetic lenses. In: Medical contact lens practice. רוב העדשות בתיאור של מאליס היו בייצור מחרטה והיה ניתן לבצע פריזמות ורטיקליות עם בסיס למעלה (Bup) וגם עדשות מגע סקלרליות עם אופציות לפריזמה עם בסיס הורזנטלי. מאליס ציין כי מטבע הדברים עדשות מגע סקלרליות יציבות ביותר בעין ועומדות הצלחה בעל כיווני הפריזמות.

סריקה ספרותית של עדשות מגע סקלרליות ופריזמות

למרות שתיקון פריזמתי נפוץ בעדשות סקלרליות, חיפוש ב medline אינה מניב הצגת מקרה, מאמר או מחקר אודות טיפולים בפריזמות מגע סקלרליות. המרכז לקרטקונוס טיפל במספר רב של חולי אקטזיה, קרטוקונוס ודיסטרופיות בקרנית בעלי פזילה עם הרכבת פריזה (בכל כיוון ועוצמה) בעדשה הסקלרלית או הרכבת משקפיים פריזמטית על גבי העדשות מגע הסקלרליים.

עדשות Paragon ICD FLEXFIT – יכולת הרביעים ופריזמות

עדשת מגע סקלרליות ICD FLEXFIT החדשה מבית פארגון שהושקה השנה (2017) הינה עדשת מגע סקלרלית עילית הנשענת על טכנולוגיית ICD טורית. עדשת פלקס-פיט דומה למבנה ההיקף האסמטרי של ICD טורי אך הינה בעלת יתרון מובהק הקשור לשינוי עיצוב רביעים. בגלל יחוד עיצוב הפלקס-פיט, בעדשת זו ניתן לבצע תיקון של פריזמות קלות ע"י שינוי מכוון של הסנטריזה (פתיחת וסגירה מנגד של רביע ואזור הנחיתה) וקבלת פריזמות בדיסנטרציה בהרכבת עוצמות עדשה גבוה (מספרים גבוהים).

הרכבת עדשת מגע סקלרלית עם פריזה בסיס פנימה ולמעלה בחולה עם פזילה ודיסטרופיה קשה בקרנית. יש לשים לב לעיבוי שיוצרת הפריזמה בעדשה. התאמה וצילום דר' ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס

הרכבת עדשת מגע סקלרלית עם פריזה בסיס פנימה ולמעלה בחולה עם פזילה ודיסטרופיה קשה בקרנית. יש לשים לב לעיבוי שיוצרת הפריזמה בעדשה. התאמה וצילום דר' ניר ארדינסט המרכז לקרטוקונוס

Rate this post

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן