טיפול של עדשות סקלרליות בעין יבשה דר' ניר ארדינסט

התקדמות הטכנולוגיה בעדשות הסקלרליות אפשרה יכולת טיפול של עדשות סקלרליות בעין יבשה. עדשה סקלרלית היא גם עדשה טיפולית (מטפלת במחלות משטח העין) וגם עדשה שמתקנת את המרשם (מספר) בעין.
עדשה סקלרלית יכולה לטפח בעין יבשה חריפה בהצלחה רבה.

עין יבשה

לדוק הדמעות ומשטח העין תפקידים רבים לרבות שמירה על תפקוד ושקיפות הקרנית. הם פועלים כיחידה תפקודית אחת בכדי לשרת את תהליך הראייה.
תהליכים רבים עלולים להפריע להומאוסטזיס של משטח העין, רובם קשורים במחלות דלקתיות של משטח העין לרבות אלרגיה ותסמונת העין היבשה.

טיפול בעין יבשה

טיפול בעין יבשה מגוון ותלוי בחומרת המחלה הטיפול כולל לובריקנטים (דמעות מלאכותיות) שהינם הטיפול הנפוץ ביותר, משחות לעין יבשה, טיפול אנטי דלקתי הכולל אומגה 3, קרטיקוסטרואידים  (סטרואידים) ואימונומודולטורים במתן מקומי.
כמו כן במצבים חמורים של עין יבשה הטיפול כולל סגירת פונקטה ובמקרים מסוימים נדרשת התערבות כירורגית

עדשה סקלרלית

עדשה סקלרלית הינה עדשת מגע קשה וגדולה יחסית יחד עם זאת עדשה סקלרלית מאוד נוחה להרכבה.
לעדשה סקלרלית יש יתרון חשוב בהשוואה לשאר העדשות הקשות. עדשה סקלרלית בעל יכולת של מאגר נוזלים.
כלומר, ניתן להזליף סליין (נוזל הרטבה מיוחד) או דמעות מלאכותיות לעדשה הסקלרלית ומאגר זה ישאר במשך כל זמן ההרכבה.

עדשות מגע סקלרליות בעין יבשה

היכולת של עדשת מגע סקלרלית לאגור נוזלים יחד עם ההתקדמות בחומר הגלם של עדשה סקלרלית מאפשרים הרכבה ממושכת וטיפול בעין יבשה. למעשה, המאגר של הסליין או הדמעות המלאכותיות בעדשה הסקלרלית מהווה "אינפוזיה" של נוזל הרטבה לטיפול בעין היבשה.
עדשת מגע סקלרלית מכסה שטח נרחב בעין עם נוזל בסוג של מנגנון סגור ומספקת נוזל הרטבה ללא צורך בהזלפה של דמעות מלאכותיות. דבר נוסף, העדשה הסקלרית מונעת אידוי ולכן היעילות כפולה.
היכולת של הרטבה תמידית בזמן ההרכבה של העדשה הסקלרלית מספר פתרון יעיל לעין יבשה.

טיפול של עדשות סקלרליות בעין יבשה דר' ניר ארדינסט. בתמונה עדשת מגע סקלרלית לטיפול ביובש בקוטר 17 ממ' יחד עם פלאג בפונקטה התחתונה.

טיפול של עדשות סקלרליות בעין יבשה חריפה דר' ניר ארדינסט. בתמונה: עדשת מגע סקלרלית לטיפול ביובש בקוטר 18 ממ' יחד עם פלאג בפונקטה התחתונה.

5/5 - (5 votes)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר לפרסם תגובה.

    לתאום פגישה

      כל הזכיות שמורות למרכז לקרטקונוס 2010© | עיצוב ובניית אתרים Atar2b

      דילוג לתוכן